Health tips for Pregnant Women

Health tips for Pregnant Women

  Hälsa tips för Gravida Kvinnor

Hur kan jag använda detta edition? 

Denna utgåva är en av de VINER från resurser som kan hjälpa dig och din familj. Ger tips om hur man ska äta bättre och vara mer aktiv under graviditeten och efter födelsen. Använd idéer och råd som finns i denna publikation för att kunna förbättra våra mönster av att äta och vara mer fysiskt aktiv.

Dessa tips kan vara användbara om du inte är gravid, men jag tror att för att ha ett barn. Gör ändringarna och nu kan du få användas för att äta och aktivitet vanor och vara en hälsosam förebild för sin familj, för livet.

Hälsosam Vikt

Varför för att få en bra mängd i vikt under graviditeten viktigt?
Health tips for Pregnant Women
Skriv önskad mängd i vikt under graviditeten hjälper ditt barn att utveckla en sund storlek. Men, att få för mycket eller för lite i vikt kan leda till allvarliga hälso-problem för dig och ditt barn.

Ökad kroppsvikt ökar risken för diabetes och högt blodtryck under graviditeten och efter. Om du har övervikt, när du får under graviditeten är risken för hälsoproblem kan vara högre. Det gör det också mer troligt att du kommer att ha svårt leverans och behöver ett kejsarsnitt (C-avsnitt).

För att få en bra mängd vikt kan underlätta graviditet och förlossning. Det kan även hjälpa att göra det lättare för dig att återgå till din normala vikt efter födseln. Studier visar att ökningen i kroppsvikt kan också minska risken för att du eller ditt barn kommer att ha vikt och fetma-relaterade problem senare i livet.

Hur mycket vikt ska få under din graviditet?

Hur mycket vikt du behöver för att vinna beror på hur mycket jag vägde innan graviditeten. Se följande ruta “viktökning under Graviditet” för ytterligare förslag.1

Ökningen i kroppsvikt under Graviditeten

Tillväxten av body mass nedan hänvisar till vikten innan graviditeten, och för kvinnor som har barn.

*BMI (Body mass index) mäter din vikt i förhållande till längd. I avsnittet Referenser finns en länk till en BMI-kalkylator.

Det är viktigt att få i vikt mycket långsamt. Den gamla myten om att “äta för två”, det är det inte. För de första 3 månaderna, ditt barn är bara storleken av en valnöt, och inte behöver en massa extra kalorier. Efter höjningen i procent av kroppsvikten, det rekommenderas att:

Från 1 till 4 pund totalt för de första 3 månaderna
2 till 4 pund varje månad från 4 månader till leverans
Prata med din läkare om hur mycket vikt du ska få. Arbeta med honom eller henne att ställa upp ett mål för din vikt. Ta hänsyn till din ålder, vikt och hälsa. Titta på din vikt hemma eller på leverantör besök, användning av tabeller och diagram av Institute of Medicine. För att se viktökning Under Graviditeten: översyn av riktlinjerna för mer Information.

Du bör inte gå ner i vikt när de är gravida. En hälsosam kost är nödvändigt för att hjälpa barnet att utvecklas. Vissa kvinnor kan gå ner i små mängder i vikt under graviditeten. Tala med din läkare om det händer dig.

Äta Hälsosamt

 

Hur mycket ska jag äta?

Ät en hälsosam kost och rätt mängd kalorier hjälper dig och ditt barn får rätt mängd massa.

Hur mycket mat du behöver beror på saker som din vikt innan graviditet, din ålder och hur snabbt ökar i vikt. Under de första 3 månaderna av graviditeten, de flesta kvinnor inte behöver extra kalorier. Du kanske inte ens behöver extra kalorier under de sista veckorna av graviditeten.

Kontrollera med din läkare om det. Om du inte får en tillräcklig mängd i vikt, kan din läkare rekommendera att äta mer kalorier. Om du inte får för mycket i vikt kan det vara nödvändigt att minska kalorier. Varje kvinna har olika behov. Kraven beror på det faktum att det var av vikt, övervikt, eller fetma innan du blir gravid, eller om det är mer än ett barn.

Vad är de produkter som jag har?

Hälsosam mat plan för gravida kvinnor innehåller näringsrika livsmedel. I USA, den nuvarande mat-baserade kostråd rekommenderar att konsumera dessa livsmedel varje dag:

grönsaker och frukt (vitaminer och fibrer)
fullkorn såsom havregryn, fullkorn bröd, brunt ris (ger fibrer, B-vitaminer och andra näringsämnen)
fettfri eller fettsnål mjölk och mjölkprodukter, mjölk eller soja mjölk, mandel -, ris -, eller andra drycker med tillsatt kalcium och D-vitamin
friska källor till protein som bönor och ärtor, ägg, magert kött, fisk (8 till 12 gram i veckan), och osaltade nötter och frön
Hälsosam kost plan begränsar också salt, fasta fetter som smör, ister och kontrakt), och sockersötade drycker och mat.

Sedan, plan är den måttenhet? Hur du kan förbättra dina matvanor? Försök att äta frukt, exempelvis bär eller en banan med låg fetthalt yoghurt till Frukost, bönsallad till lunch, kyckling -, kött-och ångkokta grönsaker till middag. Reflektera över saker som du kan prova. Skriv ner dina tankar i utrymmet nedan och dela dem med din läkare.

För mer information om hälsosam kost, se online-program Dagliga diet plan för Mödrar.” Det kan hjälpa dig att göra en äta plan för varje kvartal (3 månader) av graviditeten.

Vad händer om jag är vegetarian

Vegetarisk kost under graviditeten kan vara friska. Tala med din vårdgivare för att se till att du får kalcium, järn, protein, vitamin B12, D-vitamin och andra näringsämnen. Han eller hon kan begära ett möte med en dietist (specialist inom kost, som har en examen inom dietetik och nutrition, säger Academy of Näringslära och Dietetik, och granskningen av inre och möjlighet att delta i ditt tillstånd), som kan hjälpa dig att planera måltider. Läkaren kan också berätta för dig att ta vitaminer och mineraler som hjälper dig att uppfylla dina behov.

Jag har inte speciella näringsbehov nu att jag är gravid?

Ja. Under en graviditet behöver du mer vitaminer och mineraler, såsom folsyra, järn och kalcium.

För att få tillräckligt med folsyra är mycket viktigt. Folsyra och B-vitamin, som också kallas folsyra kan hjälpa till att förebygga fosterskador. Innan graviditeten, du behöver 400 mikrogram per dag. Under graviditet och under amning, du behöver 600 mikrogram per dag med mat, eller vitaminer. Livsmedel som innehåller mycket folsyra inkluderar orange juice, jordgubbar, spenat, broccoli, bönor och försvar, bröd och spannmål.

De flesta av de leverantörer av hälso-och sjukvårdstjänster hävdar att gravida kvinnor tar vitaminer varje dag och ät en hälsosam kost. Fråga din läkare om vad du kan ta

 

Vilka andra nya matvanor kan hjälpa min höjd vikt?

Graviditet kan skapa lite ny mat och jag har inga problem. Tillgodose behoven i kroppen, och för att bli mer avslappnad med dessa tips:

Ät Frukost varje dag. Om du känner dig sjuk till din mage, på morgonen, försök att torka hela korn bröd och fullkorn kex när du service. Ät innan du ens komma ur sängen. Han och resten av Frukost (frukt, flingor, grovt bröd, lättmjölk, yoghurt och andra livsmedel) senare på morgonen.
Äter fiberrika livsmedel. Äta mat rik på fiber, drick mycket vatten och få en dag av fysisk aktivitet kan hjälpa till att förebygga förstoppning. Försök att äta fullkorn, grönsaker, frukt och spannmål.
Om du har halsbränna, äta mindre portioner och oftare. Försök att äta långsamt, undvika kryddstark och fet mat (som röd paprika eller stekt kyckling). Drick mellan måltiderna och inte tillsammans med mat. Ligg inte ner omedelbart efter att ha ätit.

Vilka livsmedel som bör undvikas?

Det finns vissa livsmedel och drycker som kan skada ditt barn, vare sig under graviditeten. Här är en lista med objekt som bör undvikas:

Alkoholen. Drick inte alkoholhaltiga drycker, såsom vin eller öl. Vi bjuder på kaffe, koffeinfritt kaffe eller te utan socker, sötade drycker, vatten eller blandas med juice. Undvik diet drycker och drycker med koffein.
Fisk som kan ha förhöjda halter av kvicksilver, ett ämne som kan ackumuleras i fiskar och skada fostret). Du behöver äta 8 till 12 gram fisk per vecka, men gränsen vita (tonfisk) tonfisk till 6 gram i veckan. Ät inte,., haj, svärdfisk, och kung makrill.
Allt som inte är mat. Vissa kvinnor under graviditet kan önska något som inte är livsmedel, till exempel Tvättservice stärkelse eller lera. Detta kan innebära att du inte får tillräckligt med näringsämnen. Tala med din läkare om du behöver något som inte är mat. Han eller hon kan hjälpa dig att få rätt mängd näringsämnen.
Fysisk Aktivitet

Jag har av att vara fysiskt aktiv under min graviditet?

Nästan alla kvinnor kan och bör vara fysiskt aktiv under graviditeten. Regelbunden fysisk aktivitet kan

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *