9 Ways to Live longer

9 Ways to Live longer

 9 Sätt att Leva längre

Leva friska, leva längre

Att göra vissa ändringar i livsstil kan hjälpa dig att leva längre.

En nyligen genomförd studie fann att fyra dåliga beteenden, inte Röka, inte dricka för mycket alkohol, inte tränar och inte äter tillräckligt med frukt och grönsaker—kanske det kaos i graven, och, i själva verket, vid en ålder av 12 år.

Lyckligtvis, du kan göra något för att åtgärda dessa och andra ohälsosamma beteenden. Anta följande nio vanor för att hålla din kropp titta och känna unga.

Ät inte för mycket

Om du vill leva till 100, vilket lämnar lite mat på tallriken, kan det vara en bra idé. Författaren Dan Buettner, som studier livslängd runt om i världen, har funnit att de äldsta Japanska folket sluta äta när de känner sig bara 80%.

St. Louis University, forskare har bekräftat att äta mindre hjälper du åldras långsammare, i en studie från 2008 har visat att kalorirestriktion minskar produktionen av T3, i sköldkörteln hormon som saktar ner ämnesomsättningen och påskyndar åldrandet.

9 Ways to Live longerGöra

Att ha en tillfredsställande sex, två eller tre gånger i veckan, du kan lägga till så många som för tre år av hans liv. Få upptagen kan bränna en imponerande mängd kalorier—ibland, när du kör i 30 minuter. (Vad vill du göra?)

Vanligt sex också kan sänka blodtrycket, förbättrar sömn, öka din immunitet och skydda ditt hjärta.

Stäng av TV: n

För mycket tid framför en crt kan göra allvarlig skada på deras hälsa. I själva verket, en 2010-studie fann att människor som tittade på fyra timmar eller mer per dag var 46 procent högre risk att dö i någon av de människor som har tittat på mindre än två timmar per dag.

Även klippa lite hjälp, för varje timme du titta ökar din totala risk för död 11% och för att dö i hjärtsjukdom med 18%.

Vistelse i solen

Undvika alltför mycket solljus kan förhindra hudcancer, och kan också vara ute för unga för att förhindra uppkomsten av rynkor, fina linjer och hängande hud.

Det är aldrig för tidigt eller för sent för att lägga till grädde till din dagliga hudvård (leta efter SPF 30 eller högre). Och inte bara fokusera på ansiktet. Skador i solen fläckar på bröst och axlar också att du kommer att se äldre.

För att nå

Forskning visar att du är på en högre risk för hjärtsjukdom utan ett starkt nätverk av vänner och familj. Ensamhet kan leda till inflammation och friska människor kan vara lika farliga som har högt kolesterol eller ens röka.

Ensamhet, tydligen utgöra en fara för äldre människor som är benägna att depression.

Drick med måtta 

Kvinnor som har två eller fler glas per dag, och män som har tre eller fler, kan det fungera i skadliga effekter som sträcker sig från den tillväxt av kroppsvikten, problem i relationen. Men i små mängder, alkohol faktiskt kan vara bra för dig.

Under 2010 en studie i ” Journal of the American College of Cardiology det är en light-dricka (definieras som ett glas om dagen för kvinnor och två för män) att betydande positiva effekter på hjärtat.

Äter frukt och grönsaker

Mindre än tre portioner frukt och grönsaker per dag kan försämra din hälsa. Kraftfull mat fyllda med fibrer och vitaminer, frukt och grönsaker kan minska risken för hjärt-och kärlsjukdomar 76% och kan även spela en roll i att minska risken för bröstcancer.

Som en extra bonus, inflammation i undertryckandet av omsättning och förbättra förmågan av antioxidanter i frukt och grönsaker, är i stånd att eliminera rynkor.

Fokus på fitness

Daglig motion kan vara det närmaste vi har till fountain of youth. En studie av 2008 har visat att regelbunden motion intensitet (t ex löpning) kan du lägga till upp till fyra år i livet, vilket inte är förvånande, med hänsyn till de positiva resultat på ditt hjärta, sinne och ämnesomsättning.

Även måttlig motion—en snabb 30 minuters promenad varje dag, till exempel, kan minska risk för problem med hjärtat.

Jag röker inte

Att sluta Röka är nog det viktigaste du kan göra för din hälsa och liv. En studie publicerad i American Journal of Public Health har visat att kvinnor som slutar Röka vid en ålder av 35 lägga till ungefär sex till åtta år av sitt liv.

Det är aldrig för sent att sluta röka. Rökavvänjning kan bromsa utvecklingen av sjukdomen och öka chanserna för överlevnad, även bland rökare, som redan orsakar betydande skador på lungorna, som de i början av lungcancer eller KOL.

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *